ولایت مدار

ولایت مدار

یا زهرا
ولایت مدار

ولایت مدار

یا زهرا

آیا ایرباس A321 برای پروازهای برون مرزی مجوز ندارد؟

بررسی برخی شبهاتی که پیرامون خرید جدید «هما» مطرح است؛
آن گونه که مسئولان ایران ایر خبر می‌‎دهند، هواپیمای مدرنی که به تازگی از ایرباس خریداری کرده و طی مراسمی به کشورمان آورده‌اند، قرار است در پروازهای داخلی به کار گرفته شود؛ اما ریشه این تصمیم کجاست؟ آیا این هواپیمای مدرن، مشکلی برای انجام مأموریت‌های برون مرزی دارد؟!
   ادامه مطلب ...

پیشنهاد ترامپ به پوتین: دُر غلطان در قبال آب نبات چوبی!

روابط میان ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ از مدت ها پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به یکی از مجادلات و بحث های مهم در دل ایالات متحده و سایر کشورهای درگیر تبدیل شده بود. این روابط تقریبا هر روز جبهه های جدیدتری به خود می گیرد و تقریبا برای همه مسجل شده که شاید میان روسیه و ایالات متحده در آینده نزدیک، شاهد گرم ترین روابط تاریخی باشیم. پیشنهاد اخیر دونالد ترامپ به روسیه نیز در همین راستا قابل توجه است.
 
ادامه مطلب ...

چرا عراقچی نمی تواند و نباید با یک فعال سیاسی مناظره کند؟

فرض کنید در زمان جنگ، ما فرمانده یک عملیات را پس از عملیات، رودرروی فعالان سیاسی و جناحی در تلویزیون می نشاندیم تا آن فعال سیاسی دمار از روزگار یک فرمانده درآورد. آیا آن فرمانده می توانست جزئیات یک عملیات را در مناظره با آن فعال سیاسی فاش کند؟ می توانست اسرار و ناگفته های عملیات را لو دهد؟ می توانست نقش بزرگان کشور و شیوه تصمیم گیری های آنان را در مناظره افشا کند ؟
   ادامه مطلب ...

فدراسیون تصمیم دارد گروگان برانکو باشد/ برانکو با برنامه ما مخالفت کرد، اما تیم کشورش رقیب ما را آماده می کند

 کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بیانیه جدیدی را روی صفحه فیسبوک خود قرار داد.

فدراسیون تصمیم دارد گروگان برانکو باشد/ برانکو با برنامه ما مخالفت کرد اما تیم کشورش رقیب ما را آماده می کندبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال بیانیه جدیدی را روی صفحه فیسبوک خود قرار داد.
متن کامل این بیانه را بخوانید: 
"اگر تا سر حد انتظاراتمان اوج نگیریم، به سطح تمرینمان سقوط می کنیم." 
دوستان عزیز، 
در حالی که برانکو با برنامه های آموزشی و تمرینی ما مخالفت می کند تیم کشورش کمک می کند تا چین با آمادگی بهتر در مسابقات حاضر شده و بر علیه ایران آماده شود، تیم ملی فوتبال چین دیروز با کرواسی بازی داشت.
فدراسیون و برانکو در این مورد حرفی برای گفتن دارند؟!

ادامه مطلب ...

چرا ابوبکر البغدادی با جلیقه انتحاری می‌خوابد؟

  بسیاری از رهبران بلندپایه داعش ترجیح می‌دهند که کشته شوند تا اینکه زنده دستگیر شوند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش شب‌ها به گونه عجیبی به رختخواب می‌رود.
پایگاه اینترنتی رادیو صدای آلمان(دویچه‌وله) گزارش داد: دستگیری اعضا و رهبران بلندپایه داعش ISIS مأموریتی دشوار محسوب می‌شود. بسیاری از آنان ترجیح می‌دهند که کشته شوند تا اینکه زنده دستگیر شوند؛ ازجمله ابوبکر البغدادی رهبر داعش که می‌گویند با جلیقه انتحاری به رختخواب می‌رود.
دویچه‌وله افزود: ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش، از ترس اینکه مبادا زنده به دام ارتش عراق یا نیروهای ائتلاف ضدّ داعش بیفتد، شب‌ها با جلیقه انتحاری می‌خوابد.
چرا ابوبکر البغدادی با جلیقه انتحاری به رخت‌خواب می‌رود
سخنگوی عملیات زمینی نیروهای ائتلافی علیه داعش در عراق، در کنفرانسی خبری در اربیل گفته است: تجربه معمول ما تاکنون این بوده که اعضای گروه تروریستی داعش می‌کوشند که زنده دستگیر نشوند. 

ادامه مطلب ...